۲ قسمت پایانی پایتخت برای خالی نماندن عریضه بود/علی صادقی در نون.خ ۳ نچسب و غیر جذاب است/ بهتر است سارا و نیکا در هفتمین سری پایتخت باشند
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۷۷۹۱
حسین سلطان محمدی منتقد سینما و تلویزیون معتقد است که سریال و برنامه های نوروزی در سکوت هستند و فقط مجموعه " گاندو" و تا حدودی " نون.خ ۳" در بین مردم جذابیت دارند. البته دو قسمت پایانی پایتخت فقط برای خالی نماندن عریضه ساخته و پخش شد.
حسین سلطان محمدی منتقد سینما در این خصوص که برنامه های صدا و سیما را در ایام عید چطور ارزیابی می کند به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: ارزیابی کلی که از برنامه ها و سریال های نوروزی دارم این است که به اندازه کافی شاهکار نبوده اند و تنها موضوعی که بحث برانگیز شده سریال گاندو است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در این میان سعید آقا خوانی در مصاحبه ای گفته بود که "نون.خ ۴" را هم در آینده می سازیم.
می خواهم در مورد سریال "نون.خ" به موضوعاتی اشاره کنم و اول به این نکته می رسیم که "نون.خ" اکنون منوط بر بازیگران جدید شده است.
در فصل دوم میرطاهر مظلومی آن طور که باید نقش کُردی را خوب ایفا نکرد و این درحالی بود که در محیط کردستان قرار داشتند.
در سری سوم نیز علی صادقی برای این مجموعه یکی از کاراکتر های نچسب و غیر جذاب محسوب می شود. و بازی او در این سریال هیچ تفاوتی با آثار قدیمی در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی ندارد.
سری اول این مجموعه در کار کشت تخمه آفتابگردان و فرآوری آن بودند. در فصل دوم داستان سر از یک هواپیما درآورد اگر چه قصه تخمه هنوز بر قرار بود در این سری بر اساس گفته ها بحث و فیلمنامه سر پسماند است اما هنوز هیچ چیزی در این زمینه مشاهده نکردیم و داستان تا اینجا حول محور گیاهان دارویی گذشته است.
در این میان حضور آقای آذرنگ بسیار کمرنگ است و معلوم نیست که کجا هستند. یک دوره در صحنه حاضر می شوند و دوره دیگر اثری از حضور او نیست. شاید در سری بعد آقای آذرنگ بیاید و کم و کاستی داستان را پر کند.
در کل کاراکتر های خارج از مجموعه در حال رفت و آمد هستند.
راستش این فصل یک مقدار بی داستان جلو می رود اما با بداهه گویی و لهجه ها ظاهرا در میان مردم جذابیت دارد.
سلطان محمدی در این خصوص که دو قسمت پایانی پایتخت چگونه بوده است تصریح کرد: دو قسمت آخر پایتخت محض خالی نبودن عریضه بوده است. تکه هایی از دو قسمت آخر بهانه ای بود تا نکات داستان سری هفتم رونمایی و تعریف شود.
به طور کل این داستان ارتباطی با گذشته نداشت و فقط نشانه هایی از سری هفتم به جا گذاشت.
امیدوارم در قسمت بعدی تکلیف سارا و نیکا معلوم شود چرا که در فصل ششم، داستان تا حدودی نبود این دو دختر را جمع کرد.
حال منتظریم تا ببینیم سری بعد سرنوشت این نوجوانان چه خواهد شد؟ و نگرش های تلویزیون به کجا می رسد؟
درواقع ذات تلویزیون در چند سال اخیر اینگونه شده است که به آنچه در فضای مجازی رخ می دهد واکنش نشان دهد و این مسئله در خیلی از رویداد های سیاسی و تصمیم گیری های مدیریتی پر رنگ است.
درواقع توقف فصل ۶ پایتخت توسط تلویزیون به دلیل اتفاقات رخ داده در فضای مجازی بود.
به نظر من تمهیداتی که می توانند برای سری هفتم به کار بگیرند بسیار زیاد است. حال که قرار است سریال رو به جلو حرکت کند بهتر است دختران دو قلو در هفتمین قسمت حضور داشته باشند.
منبع: خبرگزاری برنا
کلیدواژه: ارزیابی سریال گاندو پایتخت 6 منتقد تلویزیون دو قسمت پایانی نون خ ۳ دو قسمت
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۷۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بدقولی کنداکتوری تلویزیون این بار با برنامه «هفت»
مشکل فنی «هفت» و پخشنشدن قسمت جدید این برنامه تلویزیونی ما را بهیاد این نکته انداخت که مدیریت کنداکتور هم برای چینش ترکیب برنامهها و سریالها اهمیت دارد و هم شرایطی که جلوی پخش نامنظم و اصطلاحاً بدقولی کنداکتوری را بگیرد. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مدیریت کنداکتور تلویزیون مقولهای است که از هر جهت اهمیت دارد، روزی برای چینش ترکیب پخش سریالها و برنامهها این مدیریت ضرورت دارد و روزی هم برای جلوگیری از بدقولی کنداکتوری، این مدیریت لازم است، البته این بدقولیها مسبوق به سابقه بوده که بارها سریال بدقولیهای تلویزیون را برای پخش سریال و برنامه حتی حضور مجریای خاص اتفاق افتاده است.
روزی سریالی بهنام «دودکش2» که علیرغم پخش گسترده اخبار رسانهایاش، روی آنتن نرفت و بحث مراحل پسپروداکشن را عنوان کردند، یا بارها سریالهایی که از شبکه سه سیما پخش میشد عوامل آن به پخش نامنظم قسمتهایشان اشاره میکردند که آخرین آن به سریال «بیستکویید» برمیگردد،
یا زمانی که مجموعه کلبه عموپورنگ پخش میشد این اعتراضات را نسبت به پخش نامنظم این مجموعه نمایشی داشتند. این بار بدقولی کنداکتوری گریبان برنامه «هفت» را گرفت و شب گذشته علیرغم اعلام گسترده بازگشت «هفت» به کنداکتور پخش شبکه نمایش با اعلام مشکل فنی قسمت جدید این برنامه تلویزیونی روی آنتن نرفت.
پیش از این یک بار دیگر هم پخش برنامه «هفت» بهدلیل مشکلات فنی به سرانجام نرسیده بود، اما پیگیریها نشان میدهد همهچیز آماده و مهیای پخش قسمت جدید بوده است اما یک مشکل فنی باعث شده است با وجود تمام تلاش افراد حاضر در استودیو، برنامه امکان پخش پیدا نکند.
با این اوصاف، عدم پخش بهدلیل مشکل فنی یا در مورد سریالها نرسیدن بهعلت گذراندن مراحل پسپروداکشن و بازتدوین توجیه مناسبی برای احقاق حق مخاطب تلویزیون نیست. شاید مخاطبان قدری به عقب بروند یاد سریال «رعد و برق» مجری برنامه «هفت» بیفتند که چند سال پیش در ماه رمضان قسمت اول آن روی آنتن رفت و بقیه را بهدلیل مشکلات تدوین و مراحل فنی سریال به زمانی دیگر موکول کردند. این سریال بالأخره با تمام نقاط ضعف خودش روی آنتن رفت اما تبدیل به مصداقی بارز برای بدقولی کنداکتور تلویزیون شد.
بهنظر میرسد تلویزیون کنار مدیریت درست کنداکتوری برای چینش سریالها و برنامهها به رسیدن به یک کنداکتور منظم و جلوگیری از بدقولی در پخش نیاز مبرم دارد. علیرغم اینکه شاید این نکته را هم بتوان درنظر گرفت که مشکلات فنی باعث شده باشد یک برنامه و یا سریالی در موعد مقرر اعلامشده روی آنتن نرود اما توجه به زمان مخاطب از هر نکته و توجیه قابلقبولی هم مهمتر است.
پیگیریها نشان میدهد برنامه «هفت» که در چند سال اخیر نتوانسته است همچون گذشتۀ خود موفق و پرمخاطب باشد جمعه هفته آینده به آنتن خواهد آمد.
انتهای پیام/+